„Americanii au devenit consumatori mai aventuroși de alimente în ultimul deceniu, fiind atrași spre noi arome de proliferarea emisiunilor pentru gătit, a starurilor din domeniul culinar și obișnuiți cu disponibilitatea aproape tuturor fructelor tot timpul anului. Companiile de profil, inclusiv producătorii, depun eforturi pentru a ține pasul cu cererile variate ale clienților”, comentează editorialistul Sarah Nassauer, într-un articol publicat în cotidianul The Wall Street Journal sub titlul „Noutăți în fructe – Struguri cu gust de vată de zahăr și struguri cu aromă de băuturi răcoritoare / Clienții căută arome unice, iar acest lucru aduce soiuri noi de struguri / Strugurii cu gust de vată de zahăr sunt virali în mediile de socializare online”.
„Strugurii cu aromă de vată de zahăr, din clasa premium, au apărut în magazinele alimentare din SUA în urmă cu circa șapte ani, modificând pentru totdeauna specificitatea strugurilor americani. Producătorii au început imediat să caute și alte soiuri cu gust dulce, unele intrând acum pe piață. Anterior, în magazine se găseau trei soiuri de struguri verzi, roșii și negri, catalogați de producători ca având gust neutru”, subliniază editorialistul.
Însă unii părinți nu sunt de acord să cumpere struguri cu arome de dulciuri. „Nu vreau să îmi ceară copiii struguri cu gust de vată de zahăr și să spună că nu mai vor struguri normali. Vreau să aprecieze fructele sau legumele pentru ceea ce sunt”, afirmă Katie Faulkner, în vârstă de 38 de ani, din Clearwater, Florida.
Explozia noilor arome nu i-a făcut pe adulți sau pe copii să consume mai mulți struguri. Nivelul consumului în SUA a fost constant în ultimii cinci ani. Însă viticultorii din California, cel mai mare producător de struguri din SUA, au comercializat 93 de soiuri în 2018, față de 75 în 2010. „Dincolo de noile denumiri, noile soiuri de struguri sunt tot struguri. Strugurii sunt produși prin metode tradiționale și prin dezvoltarea unor vii care să evidențieze anumite calități, precum o anumită fibră mai puternică ori aromă. Durează 12 ani până când un nou soi de struguri ajunge la comercializare”, subliniază editorialistul Sarah Nassauer.
„Sistemul generează presiuni foarte mari pentru dezvoltarea unui fruct care să fie mai bun pentru rețeaua de aprovizionare decât pentru consumatori. La modul concret, acest lucru conduce la reducerea aromelor din fructele pe care le consumăm”, afirmă Jim Beagle, coproprietarul companiei Grapery, care produce struguri cu gust de vată de zahăr. Acest soi are puțin mai multe calorii decât strugurii verzi normali, din cauza concentrației mai mari de zahăr, explică el.